E-usługi skrócą czas niezbędny do załatwienia spraw urzędowych, ograniczą ilość dokumentów w formie papierowej i podniosą jakość obsługi klienta oraz efektywność pracy urzędu. Z uwagi na fakt, że wiele spraw będzie można załatwić drogą elektroniczną, z pewnością zmniejszą się kolejki przy kasie. - Powstanie e-BOK, czyli elektroniczny obieg dokumentacji w urzędzie, każdy będzie mógł sprawdzić status swojej sprawy: do jakiego wydziału trafiła, na jakim jest etapie - zaznacza Beata Amrogowicz, sekretarz gminy.
Z entuzjazmem na temat projektu wypowiadają się mieszkańcy. - Super! Jeśli ktoś ma dzieci, to jest to dla niego bardzo dobra propozycja. Uniknie się stania w kolejce, poruszania po urzędzie. Będzie po prostu łatwiej i przyjemniej. Cieszę się, że wszelkie wnioski będzie można wysłać e-mailem. To bardzo duże udogodnienie - zachwala Anna Heintze ze Świebodzina.
Nie wychodząc z domu zainteresowani będą mogli uregulować płatności podatkowe, sprawdzić on-line status wniosku przesłanego do urzędu, stan opłat, podatków lokalnych, wywozu nieczystości czy też zapisać dziecko do przedszkola.
Jan Dziubak, mieszkaniec osiedla Łużyckiego również cieszy się z nadchodzącej możliwości. - Popieram, jak najbardziej. Jest to ogromne ułatwienie, zwłaszcza dla osób pracujących, mających dzieci. Jest to o wiele bardziej wygodne i pozawala zaoszczędzić czas - ocenia. Damian Warzecha mówi o dużym postępie. - Dotychczas każda najmniejsza sprawa urzędowa pochłaniała dużo czasu i energii. Zwłaszcza, gdy miało się jakiś wniosek, bądź pilną kwestię związaną z podatkami. Jeśli faktycznie będzie można całość załatwić przez Internet, ze sprawdzeniem statusu sprawy włącznie, to gratuluję pomysłu. To duży postęp, poprawa dostępności i można rzec „odczarowanie urzędu” - kwituje.
Program ruszy za rok.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?