Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Michał Chorbiński z Żar walczy o tytuł Mistrza Rajdowego Polski. 23-latek ma ogromny potencjał i nadzieję na zwycięstwo!

Aleksandra Łuczyńska
Aleksandra Łuczyńska
Michał Chorbiński z Żar w duecie z Adamem Chrzanowskim mają ambitne plany na sezon 2024 w rajdach samochodwych
Michał Chorbiński z Żar w duecie z Adamem Chrzanowskim mają ambitne plany na sezon 2024 w rajdach samochodwych Nadesłane
Ma zaledwie 23 lata, a na swoim koncie wiele rajdów samochodowych. Michał Chorbiński z Żar w duecie z Adamem Chrzanowskim mają duży apetyt na złote medale. Po obiecującej kampanii 2023 drudzy wicemistrzowie Polski w klasie 4R2 zmieniają swój rajdowy oręż - opla Adama R2 zastępuje peugeot 208 Rally4.

Michał Chorbiński ma zaledwie 23 lata. Już w 2018 roku startował w swoich pierwszych rajdach. Motoryzacja była jego pasją od dziecka, ale rajdy samochodowe zafascynowały go na dobre, gdy był nastolatkiem. Mieszka w Żarach i ciężko pracuje na swój sukces. Jak podkreśla, nie ma za dużo czasu na inne pasje czy imprezy, bo każdy weekend to wyczerpujące w treningi.

- Wiadomo, że to niebezpieczny sport, adrenalina jest ogromna, moi bliscy zdają sobie z tego sprawę, ale też wspierają i bardzo kibicują - podkreśla żaranin, który ma bardzo ambitne plany, związane z rajdami.

Zgrany duet

Michał jako kierowca i Adam Chrzanowski jako pilot to zgrany duet. Drudzy wicemistrzowie Polski w klasie 4R2, mają za sobą świetny sezon i mówi się, że są przyszłością polskich rajdów. Dziś panowie stoją przed nowym, ekscytującym wyzwaniem. Drużyna samochody.pl przesiądzie się do peugeota 208 Rally4 - jednej z najlepszych, przednionapędowych rajdówek na rynku. Jak podkreślają, ich plan na sezon 2024 jest prosty - złoty medal Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski!

Gotowy na zwycięstwo

- Jestem bardzo szczęśliwy! Przesiadamy się do rajdówki z krwi i kości - do maszyny, którą zaprojektowano i zbudowano wyłącznie z myślą o wygrywaniu - mówi Michał. - Długo czekałem na ten krok, na szczęście upór, ciężka praca i wiara we własne możliwości zaprocentowały. Spełniamy kolejne marzenie, wsiadamy do jednej z najlepszych „osiek''! Czuję, że jesteśmy gotowi na tegoroczne, nowe wyzwania. Mocno przepracowaliśmy zimę, mamy sporo doświadczenia z zeszłego roku, rozwinęliśmy się i dojrzeliśmy sportowo. 208 Rally4 to dopełnienie, ostatni element, którego tak potrzebowaliśmy. Nie mogę doczekać się pierwszego rajdu, mamy wielki apetyt na walkę, chcemy, żeby ten rok należał do nas!.

Maszyna do wygrywania

Peugeot 208 Rally4 to flagowa konstrukcja stajni Peugeot Sport. Maszyna zaprojektowana wyłącznie myślą o walce o najmniejsze cząstki sekundy zadebiutowała na początku 2020 roku i praktycznie z miejsca stała się jedną z najbardziej popularnych "osiek''.

Rajdówkę wyposażono oczywiście w regulaminowe systemy bezpieczeństwa, dodano wydajniejsze hamulce, sekwencyjną skrzynię biegów Sadev oraz pakiety aerodynamiczne. Niepozorna, uturbiona jednostka 1.2 PureTech generuje imponujące 208 koni mechanicznych oraz 290 niutonometrów. Peugeot prędko stało się gwarantem mistrzowskich tytułów, święcąc też triumfy na polskich odcinkach specjalnych. Wybór 208 Rally4 nie może dziwić - dla wielu jest to najlepsza konstrukcja grupy Rally4 na rynku, wzór przednionapędowego „skalpela''.

Apetyt na medale

W sezonie 2023 Chorbiński i Chrzanowski wystartowali w dziesięciu oficjalnych imprezach, skupiając się na rywalizacji w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Dolnego Śląska. I choć panowie nie mogli pozwolić sobie na udział w każdej z rund, to do końca mierzyli się w walce o upragnione tytuły mistrzowskie. Ostatecznie duet "jadowitego'' opla Adama R2 zakończył zmagania bogatszy o dwa medale - brąz RSMP w kategorii 4R2 (dwa zwycięstwa) i srebro PRO2 w Tarmac Masters (trzy triumfy). Wisienką na torcie był start w Rajdzie Barbórka.

Najlepsza "ośka"

Chorbiński i Chrzanowski pokazali się ze świetnej strony - najpierw zdominowali klasę R3, a następnie wygrali Kryterium Asów na Karowej. Lubusko-dolnośląska załoga okazała się najlepszą "ośką'' na chłodnej, stołecznej kostce. Pierwszym przystankiem na drodze do sportowych marzeń był Tarmac Masters 8. Tech-Mol Rally - inauguracyjna runda Mistrzostw Dolnego Śląska. Michał i Adam zaliczyli perfekcyjny debiut za sterami 208 Rally4. Wygrali swoją klasę z przewagą blisko pół minuty, finiszując na wysokiej, siódmej pozycji w "generalce'' całej imprezy. To znakomity prognostyk przed Rajdem Świdnickim, gdzie podopieczni samochody.pl powalczą o pierwsze punkty w RSMP.

Czytaj też:

Zobacz też: Mistrzostwa w udzielaniu pierwszej pomocy

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska